11.11.2009

信(一)

Hi host of the blog,

Not sure what impression those middle-aged women give you! I am at my 40s & have met a few TBs these days and I have become friends to 1 of them and I have never ever expected that at my age, I can get along with these girls.

For some reason, some have serious behavioural problems that make me have a strong feeling that I should inspire them and bring them to the normal track but I know it's difficult. Regardless of social or family issues, I don't dare openly discuss what I am doing with my family and I can tell you that what I am doing now is religion related and I don't need people to understand and I just want these girls to know that I respect their choices but if their personalities do affect their normal lives, I will let them know that's their obstacle and will block their career development.

Whether you believe it or not, this is my true feeling and I want them to know that there are many kinds of love and to want someone to live happily and luckily is one of the kind that I want to deliver.

I would like your comment!


Middle-Aged
Nancy

*** ***

Hi Nancy,

多謝你我素不相識,也傳來電郵,我便姑且試著回應。
首先,文正對四十來歲的女人沒有任何特別的印象,在公司內四十來歲的女人是女強人,聰明能幹、頭腦清晰、樸實無華,有些有老公有仔女、更多還是單身。在家族裡,四十來歲的女人多數是家庭主婦,為照顧家庭而奔波。在學校裡,四十來歲的女人積極進修。

你最近認識了幾個TB,還與其中一位成為朋友。你表示從未想過會在這個年紀才與這一類女生交往。我竟然想到肯德基先生創業時也年紀老邁,人生的確有得多東西不能預計。而事實上,人生有趣的地方,不就在於它總是不能預計嗎?

第二段,是我看得最多次的一段。你沒有詳細解釋何謂serious behavioral problems,又沒有說明所指的normal track到底是什麼。這樣對我對說是很難給予任何意見的。

你又表示不敢公開討論問題關乎社會、家庭及宗教。我就認為沒有什麼好不敢討論,至少你send這封email給我,透過留下的email address,我還是沒有何能找出你是誰。我的網誌就放在blogger.com,而不是放在一個私人domain,那堆網誌內容也是公開給全世界看的,只要可以上網的人,就可以看到,不論你是男還是女,是基還是直,有沒有宗教信仰,只要你看得懂中文,我就歡迎你來看。也將留言版公開給各位,大家看後可以寫幾句感想。根據歷史,在這裡留意的網友有男有女,甚至有爸爸、有媽媽。你不想公開姓名的話,可以匿名。如果在網上世界都有不敢公開討論的問題,我想,阻礙討論的不是社會及宗教,而是發言者本人。

再說到TB的個性會影響生活,是事業上的阻礙,我想你不必想太多,事業其實是一個選擇,很少TB當銀行teller,與很少女生在地盤工作同一道理。

文正第一日在這間公司上班,便猜想老闆是個不折不扣的TB,無論說話語氣、用語、日常行為、衣著等都令我覺得她很man,直到她提起丈夫與女兒。我不知道大老闆可知她是個有夫之婦,我也不知道大老闆可會干涉她的私生活,或者勸她嘗試化妝及穿裙子,我只知道她為公司賺過很多很多錢,一直很得大老闆歡心。

香港是一個自由巿場,能幹的人就能上位。

或者我真的很幸運,在飽滿愛的環境下生活,家人、朋友、同學、同事都對我很不錯,他們讓我可以冷時說冷、餓時喊餓,每句說話都出自真心。

Nancy,其實我都很想將這份喜悅分享給妳,當思想和言論都可以無所畏懼地自己輸出,妳或許能擺脫所有枷鎖而大喊一聲「爽」。


文正

沒有留言: